Автоматизація кафе та закладів фастфуду
Як вести облік в кафе? Якщо таке питання постало, ви рухаєтесь в правильному напрямку. Автоматизація фастфудів та кафе в чомусь схожа на автоматизацію продуктового магазину, але зі своїми особливостями. Нам також потрібен товарний та фінансовий облік (прихід товару, продажі, взаєморозрахунки, ціни та залишки), але є одна особливість. Окрім функцій магазину (якщо дуже грубо, що купили, те й продали, наприклад, ту саму пепсі), ми повинні реалізовувати готові страви. Тобто докладати працю. Тобто займатись виробництвом. І це одразу все ускладнює. Але для цього є ми, які ці складнощі майстерно вирішуємо.
Отже почнемо
Якщо в статті про продуктовий магазин ми починали з обладнання, то тут варто зайти з іншого боку - саме з організації бізнес-процесів у закладі харчування.
Потік людей
Потік людей в закладі швидкого харчування носить яскраво виражений піковий характер. Продуктовий магазин має свої пікі, але в закладах фастфуду вони більш виражені, більш гострі. Обідня перерва - і набігає купа голодних хлопців та дівчат. Треба зробити так, щоб вони не перелякались черги і не покинули заклад, відправившись в інше місце. Наше завдання - максимально швидко обслужити відвідувача. Ми приймаємо замовлення (замовлення можуть надходити по різних каналах, про це нижче) і просимо відвідувача зачекати. Наскільки швидким буде процес приготування - це вже залежить від технологіЇ, наша задача - не затримувати потік. Тобто час на прийом замовлення, час на повідомлення покупцю про готовність страви, та час отримання страви повинен бути максимально скороченим. Це зручно покупцю та розвантажує персонал. І ми спроможні обслужити більше людей, і, відповідно, підняти рентабельність закладу.
Точки контакту
На відміну від продуктового магазину, де маємо всього одну точку контакту покупця та закладу - касу, в закладі швидкого харчування покупець контактує с закладом двічи. Перший раз, коли робить замовлення, другий раз, коли його отримує та розраховується. Щоб знизити пікове навантаження на систему, наше завдання збільшити кількість точок контакту і, відповідно, збільшити кількість паралельних потоків обслуговування. Продуктовий магазин може задіяти більше кас під час напливу покупців. Для закладу фастфуду це більш проблематично через технологічні обмеження (кількість печей для розігріву, плит для приготування, кількість персоналу і т.д.). До того ж, якщо страву технологічно готує три людини по етапах, то збільшення потоків вдвічі потребує вже 6 людей, а не два касира на касах в магазині. Тобто з розпаралелюванням потоків в нас є певні проблеми. Але деякі рішення ми можемо застосувати.
Згладжування піків
Наше завдання не лише розпаралелити потоки під час пікових навантажень, але й розтягнути в часі самі піки навантажень. Зробити їх менш вираженими. Тоді ми обслужимо ту саму кількість людей, але за більш довгий час. Але в цьому випадку клієнт збільшить час свого очікування. І буде незадоволений обслуговуванням. Як вирішити проблему довшого очікування? Рішення заключається не в тому, щоб клієнт пізніше отримав страву, а в тому, щоб він її раніше замовив. Парадокс? Ні.
QR Меню
В кожного відвідувача є смартфон. І в нас є додаток QR Меню. Достатньо відсканувати QR код на столику, і наш клієнт потрапляє в меню, де він робить замовлення. Йому не потрібно підходити до каси і робити замовлення вголос (хоча і це не забороняється). Отже ми одну точку контакту одразу розпаралелюємо на необмежено кількість потоків. Вже певне розвантаження ми отримали. Як же переконати клієнта зробити замовлення до відвідування закладу? А QR Меню залишиться в його смартфоні, воно автоматично встановиться на його смартфон, як звичайний додаток. Але на відміну від звичайного додатку, PWA не потребує очікування на своє встановлення, цей процес практично не помітний. Наступного разу відвідувач може зробити замовлення заздалегідь, вказавши певний час, на який він хоче отримати замовлення. Наприклад, обід в нього починається в 13:00, замовлення він зробив о 12:20, і вказав час, на який хоче його отримати 13:15. Нема питань, він прийде на все готове. Таким чином, він прийшов, забрав і пішов. А розрахуватись можна прямо в QR меню під час створення замовлення. Час відвідування закладу для такого клієнта скорочується до 5 хвилин, він не сидить і не чекає, займаючи цінне місце. Варто також зауважити, що відвідувач бачить в QR Меню, коли кухар взяв замовлення в роботу, і коли він його виготовив.
Програма лояльності покупців
Base2Base QR Меню та каса Shopdesk повністю інтегровані з CRM системою Trade Control Center. Відвідувач отримує бонуси за свої замовлення і може використати бонуси під час наступних відвідувань. Чим забезпечується повернення та втримання відвідувачів. Додатково можна створювати маркетингові акції, де за виконання певних умов, надавати додаткову винагороду у вигляді бонусів, знижок, чи подарунків.
Монітор в залі
На стіні висить звичайний телевізор, на якому виводяться замовлення, як ті, що готуються, так і готові. Коли кухар взяв в роботу замовлення, на дисплеї в лівій колонці висвічіється номер замовлення і відвідувач знає, що замовлення взято в роботу. Коли замовлення готове, воно переходить в праву частину екрану. Оскільки клієнт поінформований, то процес очікування не викликає дискомфорту.
Планшет кухаря
На робочому місці кухаря знаходиться планшет з програмою Cookdesk, де кухар бачить надходження нових замовлень. Коли кухар бере замовлення в роботу, він змінює його статус в планшеті. Відповідно цей статус замовлення змінюється і на моніторі в залі, і в QR меню відвідувача. В кожного кухаря може бути встановлений окремий планшет, або вони можуть користуватись одним спільним.
Ведення обліку
Ведення обліку для фастфуду принципово не відрізняється від обліку в магазині, за винятком процесу виробництва страв. Сам облік виробництва детально викладений у статті. Якщо налаштовані рецептурні карти, на точки оприбутковані потрібні інгредієнти, процес обліку, в тому числі і виробництва, протікає повністю автоматично. Для чека покупця в обліковій системі автоматично формується пакет наступних документів - видаткова накладна, акт виробництва, прибутковий касовий ордер. Інгредієнти автоматично списуються, періодично робимо переоблік, фіксуємо розходження, працюємо далі.
Andriy Kravchenko
Admin, Writer, File Uploader
31.10.2024 17:59:29