ShopDesk

Фронт-офісна система, що дозволяє організувати робоче місце касира в магазинах з різною формою обслуговування, в тому числі, самообслуговування.

Інтегрована з обліковою системою ТЦУ і являє собою єдиний модуль по роботі з торговим обладнанням.

Ідентифікує штучний або ваговий товар за штрих-кодом (ШК) різних стандартів: від виробника, за власним ШК, або за ШК, роздрукованим вагами з чекодруком. Веде облік коштів по фіскальним та нефіскальним касам різних торгових точок (ПП і юр. осіб) одночасно (внесення, винесення засобів, виручка).

Пред'являє невисокі вимоги до швидкості каналу зв'язку з базою даних (при роботі з MSSQL Server 2005-2008), що дозволяє організувати з'єднання з базою даних через Інтернет. На додаток до всього має можливість працювати зі "зрізом" бази даних при відсутності постійного зв'язку з сервером.

Підтримує роботу з фіскальними реєстраторами, працює з дисконтними картами, надає X- та Z-звіти. Дозволяє гнучко налаштувати права касира, веде повну журналізацію дій.

Має низькі вимоги до обладнання, працює з усіма типами сканерів, підтримує широкий спектр моделей чекових принтерів. Час для навчання касира зведений до мінімуму.

Архітектура взаємодії робочого місця касира Shopdesk з основною обліковою системою ТЦУ описана в статті Про взаємодію ShopDesk, торгового серверу та ТЦУ.

Інтерфейс користувача дозволяє касирові за допомогою сканеру штрих-кодів ідентифікувати товар та ввести його в чек. При кожному скануванні штучного або вагового товару в чеку з'являється новий запис з кількістю «1» для штучного товару. Касир має можливість редагувати це значення, згідно фактичній кількості товару. У випадку з ваговим товаром система по штрих-коду, роздрукованому на етикетці вагами з чекодруком, визначає вагу товару.

Після затвердження чека касир приймає оплату від покупця за відпущений товар і вручає йому фіскальний та(або) нефіскальний чек.

Інструкція касира (версія для друку)

Додаток працює безпосередньо з базою даних, отримуючи завжди найактуальнішу інформацію про наявність товару та його ціну на поточний момент. Завдяки «клієнт-серверній» архітектурі немає необхідності яким-небудь чином турбуватися про синхронізацію даних бек-офісної і фронт-офісної систем. При зміні значень яких-небудь даних фронт-офісна система починає працювати з новими значеннями негайно. Наприклад, при затвердженні прибуткових документів в головному офісі оператором, що працює на ТЦУ, можливі зміни роздрібних цін товарів на полиці. Те ж відбувається і при затвердженні актів переоцінок, також змінюють роздрібні ціни товару. Також негайно вступає в силу коррегування даних по клієнту (наприклад, обсяг надаваної знижки, дозвіл/відмова в обслуговуванні клієнта) та інше

Крім цього, Shopdesk дозволяє повноцінно функціонувати робочому місцю касира навіть при повній відсутності зв'язку з базою даних, при наявності раніше зробленої резервної бази даних, що являє собою "зріз" даних на певний момент часу. Такі дані можуть бути підготовені для Shopdesk або касиром вручну, або в автоматичному режимі за розкладом, при підключенні до основної бази даних. Докладніше - в статті Робота Shopdesk з основною та резервною базами даних.

Основні завдання, які ставляться перед РМК і які в повному обсязі виконує ShopDesk:
  • Ідентифікація клієнта і отримання від облікової системи інформації про значення знижки у випадку, якщо у клієнта є дисконтна карта.
  • Введення товару в чек за допомогою сканеру штрих-кодів. Потрібно однозначна ідентифікація товару за його штрих-кодом. Для вагових товарів потрібно автоматично витягувати інформацію зі штрих-коду про вагу товару.
  • Підрахунок суми і ухвалення оплати по накладній від клієнта. Друк чеків.
  • Надання в реальному часі основній обліковій системі інформації з продажу.
  • Підтримка декількох торгових точок одночасно. Робота з фіскальними і нефіскальний торговими точками.
  • Ведення каси по кожній торговій точці - внесок коштів в касу, підрахунок виручки, винесення засобів з каси.
  • Надання касирові звітів про касові рухи за зміну. Перегляд інформації про проданий товар по кожному чеку за зміну. ??

Зверніть увагу - не дивлячись на повну інтеграцію з основною обліковою системою ТЦУ, робоче місце касира веде касу автономно. В кінці зміни касир зобов'язаний зробити X та Z-звіти і згідно їм здати касу відповідальній особі (старшому касирові). У бек-офісної частини (основній обліковій системі ТЦУ) відповідальна особа робить зустрічний звіт з продажів цього касового робочого за зміну. Чи потрібно говорити, що суми продажів і сума, що здається касиром мають збігатися? Така схема подвійного контролю за касою РМК підвищує ступінь відповідальності касира. А також одночасно збільшує достовірність обліку, не дозволяючи використовувати різні схеми по торгівлі товаром в обхід облікової системи. На додаток також зауважимо, що при правильній організації в магазинах використовується звірка чеків у покупців на виході магазину на предмет розбіжності переліку товарів в чеці та корзині.

Настійно рекомендується ознайомитися зі статтею ShopDesk. Проведення звірок по касі і закриття зміни, в якій описана правильна організація обліку коштів та проведення звірок при закритті зміни.

Підтримуване обладнання:
  • Сканер штрих-кодів - будь-який, з USB інтерфейсом або PS/2 (в розрив клавіатури). Добре себе зарекомендували іміджеві сканери, наприклад, PSC QS6500 або будь-який інший. Якщо планується використовувати касовий бокс, можливе використання вбудованих сканерів
  • Принтер нефіскальних чеків - будь-який Windows принтер чеків, наприклад, "Lukhan LK-T21 (WTP-150)", "Epson TMT88", "Samsung STP-103" та ін. Також підтримується ESC/P принтер "Штрих-700". Друк чеків оптимізовано під чеки шириною 38мм, 50мм і 80мм. Принтер бажано вибирати з автообрізкою (Lukhan LK-T21)
  • Фіскальний реєстратор. Список сумісних моделей:
  • Ваги з чекодруком- будь-які, мають можливість встановити формат вагового штрихкоду 25CCCCCQQQQQX, де ССССС - код товару, QQQQQ - вага товару в грамах, X - Контрольна сума. Для ваг "Mettler Toledo Tiger 15D", "DIGISM-100", "Масса-К ВПМ-Ф, T", "Штрих" розроблена утиліта, дозволяє переносити список вагових товарів з бази даних ТЦУ в пам'ять ваг або проміжні файли для подальшого завантаження з них в пам'ять ваг спеціалізованим ПО
  • Ваги без чекодруку, які підключаються до комп'ютера по COM порту. Можливе використання двох однотипних ваг одночасно, наприклад, настільні та підлогові
    • CAS серій AP, AD, DB, ER, EM
    • DIGI-700
    • DIGI-788
    • ВР-02МСУ ​​та інші, що використовують такий же протокол обміну даними Сайт виробника
    • ВТА-60/15-5, ВТА-60/30-5 та інші, що використовують такий же протокол обміну даними Сайт виробника
    • Інші моделі ваг, які використовують протокол обміну даними Datecs Ukraine
    • Можливе сполучення з іншими типами і моделями ваг. Звертайтеся до техпідтримки
Вимоги, що пред'являються до устаткування на РМК:
  • Бюджетний офісний комп'ютер, з підтримкою LAN, з монітором (бажано 15-дюймовий LCD), мишею, клавіатурою. ОЗП - не менше 512 МБ, процесор - від 1.6 ГГц, можливі INTEL або AMD. Операційна система - Windows. Оптимально використання ноутбуків.
  • Джерело безперебійного живлення потужністю не менше 500 VA. Настійно рекомендується використовувати у поєднанні зі стабілізатором напруги.
  • Сканер штрих-кодів. Добре зарекомендували себе іміджеві сканери, наприклад, PSC QS6500 або будь-який інший. Якщо планується використовувати касовий бокс, можливе використання вбудованих сканерів.
  • Принтер нефіскальних чеків, наприклад, Lukhan LK-T21 (WTP-150), Epson TMT88, Samsung STP-103 та інше. Друк чеків оптимізовано під чеки шириною 38мм, 50мм і 80мм. Принтер бажано вибирати з автообрізкою (Lukhan LK-T21).
  • Якщо торгова точка є фіскальною, то для друку фіскальних чеків необхідний фіскальний реєстратор. На даний момент Shopdesk підтримує роботу з наступними фіскальними реєстраторами: Міні-ФП, Міні-ФП.01, Міні-ФП6, Міні-ФП6, Datecs-FP3530T.

Додатково ознайомтесь зі статтею Установка, перший запуск і робота з "ShopDesk" (для Windows). На даний момент вона трохи застаріла, але зате дає прекрасне уявлення про основні принципи в налаштуванні та роботі Shopdesk